Eναν πρότυπο κόμβο εμπορίου και καινοτομίας, ο οποίος θα προωθεί έξυπνες και βιώσιμες λύσεις logistics στην «καρδιά» της Ελλάδας, επιχειρεί να δημιουργήσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας, αξιοποιώντας τις εγκαταστάσεις του εργοστασίου ζαχάρεως στη θεσσαλική πρωτεύουσα. Με αυτήν της την πρωτοβουλία, φιλοδοξεί να αποδείξει στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες ότι η Λάρισα μπορεί να αποτελέσει σύγχρονο εμπορικό σταυροδρόμι.
αναδειχθεί σε κόμβο, όταν σήμερα βλέπει τα εμπορευματικά τρένα απλά να περνούν από τη Λάρισα, με κατεύθυνση τις ευρωπαϊκές αγορές. Η μονάδα βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο της Επαρχιακής Οδού Λάρισας-Συκουρίου και της παλαιάς Εθνικής Οδού Λάρισας-Θεσσαλονίκης και διαθέτει άρτια σιδηροδρομική υποδομή και άλλα χαρακτηριστικά που την καθιστούν ιδανικό ακίνητο για τη χρήση agrologistics. Η Λάρισα διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις συνδυασμένων μεταφορών και θα γίνουν σε αυτόν τον τομέα επενδύσεις που θα λειτουργήσουν καθοριστικά στη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου. Στο εργοστάσιο ζαχάρεως θα μπορούν να εγκατασταθούν και μεταποιητικές επιχειρήσεις και βιομηχανίες που θα έχουν άμεση πρόσβαση στον σιδηρόδρομο».
Ο περιφερειάρχης κ. Κουρέτας ανέφερε πως «ένα όραμα που συζητείται εδώ και χρόνια, αλλά δεν έχει γίνει πραγματικότητα, μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. Οι επιχειρήσεις στη Θεσσαλία, μέσα και από τα κονδύλια που διαθέτει η περιφέρεια για τον εκσυγχρονισμό και την καινοτομία τους, πρέπει να προετοιμάζονται για μια νέα εποχή. Παρόλο που η Λάρισα λειτουργεί de facto ως διαμετακομιστικό κέντρο, δεν έχει επίσημη αναγνώριση ή εξειδικευμένες υποδομές σε αυτόν τον τομέα».
ή επανεκκίνησης, όπως μετατροπή του χώρου σε βιομηχανική μονάδα για άλλες χρήσεις (π.χ. παραγωγή βιοαερίου ή αγροδιατροφικών προϊόντων). Ωστόσο, καμία πρόταση δεν προχώρησε ουσιαστικά, κυρίως λόγω γραφειοκρατίας, χρεών της ΕΒΖ και έλλειψης στρατηγικού σχεδίου.
Πηγή: ypaithros.gr | Συντάκτης: Ρούστας Γιώργος