Ρεκόρ εγκρισιμότητας έκαναν τον Ιούλιο οι 10 πιστωτές (εταιρείες διαχείρισης και τράπεζες) με τον μεγαλύτερο αριθμό αιτήσεων, όπως προκύπτει από τα επιμέρους στοιχεία της Έκθεσης Προόδου του εξωδικαστικού μηχανισμού που δόθηκε χθες (5.8.2025) στη δημοσιότητα από το υπουργείο Οικονομικών.
Το ποσοστό εγκρίσεων στις αιτήσεις που υποδέχτηκαν μέσω της πλατφόρμας του εξωδικαστικού μηχανισμού οι 10 πιστωτές με τον μεγαλύτερο αριθμό αιτήσεων έφτασε κατά μέσο στο 82,1%, με τα υψηλότερα ποσοστά εγκρισιμότητας να καταγράφουν οι Intrum (93%), QQuant (92%) και ΑΤΕ (Υπό Ειδική Εκκαθάριση, επίσης 92%). Ακολούθησαν με 91% η doValue, με 88% η Veraltis, με 84% η Eurobank, με 83% η Cepal, με 77% η Τράπεζα Πειραιώς, με 67% η Alpha Bank και με 54% η Εθνική Τράπεζα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το 29,7% των συνολικών οφειλών (αντιστοιχεί σε ποσό οφειλών 3,65 δισ. ευρώ) απορρίφθηκε από τους χρηματοδοτικούς φορείς με αιτιολογία την ανεπαρκή οικονομική δυνατότητα εξυπηρέτησης της ρύθμισης. Το 13,5% αφορούσε «άλλο» ως αιτιολόγηση (οφειλές 1,66 δισ. ευρώ), ενώ το 8,5% (οφειλές 1,05 δισ. ευρώ) απορρίφθηκε γιατί κρίθηκε ότι ο εξωδικαστικός μηχανισμός δεν είναι το κατάλληλο εργαλείο ρύθμισης της συγκεκριμένης οφειλής λόγω του ύψους ή της φύσης αυτής.
Οι παραπάνω ήταν οι τρεις λόγοι απόρριψης που αφορούσαν αθροιστικά τα μεγαλύτερα ποσά οφειλών, ενώ άλλες αιτίες απόρριψης των αιτήσεων ρύθμισης ήταν π.χ. ιστορικό αντισυναλλακτικής συμπεριφοράς του οφειλέτη, αθέτηση ρυθμίσεων που είχαν συμφωνηθεί, μη συμμετοχή όλων των ενεχομένων (συνοφειλέτες, εγγυητές) κ.ά.
«Άκυρο» σε προτεινόμενες ρυθμίσεις έδωσαν πάντως και οι οφειλέτες. Οι απορρίψεις ρυθμίσεων από πλευράς οφειλετών ανήλθαν σε ποσοστό 24% στις πολυμερείς ρυθμίσεις και 25% στις διμερείς. Το 64,7% των προτεινόμενων ρυθμίσεων που απορρίφθηκαν από τους οφειλέτες δεν έχουν αιτιολογία, ενώ 20,5% των προτεινόμενων ρυθμίσεων που απορρίφθηκαν από τους οφειλέτες αποδίδονται σε “αδυναμία εξυπηρέτησης”. Στις διμερείς ρυθμίσεις, το 81,1% των οφειλετών που απέρριψαν την αίτηση ρύθμισης δεν έχει σημειώσει αιτιολογία, ενώ περίπου 6,2% αξιολόγησε την αίτηση ως μη συμφέρουσα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σημειώνεται ότι τον Ιούλιο υποβλήθηκαν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του εξωδικαστικού 8.668 αιτήσεις ευάλωτων με τις 6.120 να είναι ολοκληρωμένες. 4.440 αιτήσεις ήταν επιτυχείς, εκ των οποίων οι 186 αφορούν ΑΜεΑ.
Συνολικά είχαν υποβληθεί 607 αιτήσεις, σε διάφορα στάδια, με χρήση του μέτρου της προκαταβολής. Οι 465 έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο και οι 263 είχαν θετική έκβαση, δηλαδή οι οφειλέτες κατάφεραν να αναστείλουν τον πλειστηριασμό.
Οι ρυθμίσεις που έδωσε τον Ιούλιο η πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού έδωσαν 15% μέσο κούρεμα για οφειλές προς Δημόσιο και 30% προς χρηματοδοτικούς φορείς. Σημειώνεται ότι το 49% των ρυθμίσεων προς χρηματοδοτικούς φορείς (βάσει οφειλών) έλαβε κούρεμα άνω του 30%. Το συνολικό ποσό οφειλών που διέγραψε ο εξωδικαστικός μηχανισμός ανήλθε σε 4,26 δις. ευρώ.
Όπως ανακοινώθηκε χθες, η πλατφόρμα του Εξωδικαστικού Μηχανισμού είχε ρυθμίσει μέχρι τα τέλη Ιουλίου αρχικές οφειλές ύψους 13,25 δισ. ευρώ, μέσω 40.515 ρυθμίσεων. Η ροή των αιτήσεων και υποβολών παρέμεινε σταθερή, παρά τη θερινή περίοδο, με 6.500 νέες αιτήσεις και 4.600 υποβολές μόνο τον Ιούλιο. Τον ίδιο μήνα πραγματοποιήθηκαν 1.949 νέες ρυθμίσεις, με αρχικές οφειλές που υπερβαίνουν τα 540 εκατ. ευρώ.
Πηγή: newsit.gr | Συντάκτης: Βασιλική Λαμπράκη