Πως αξιολογείτε την εξέλιξη ότι το Κίνημα Αλλαγής πάει στις εκλογές χωρίς τον Ευάγγελο Βενιζέλο;
Ο Βαγγέλης Βενιζέλος έχει δώσει μάχες για τη Δημοκρατική Παράταξη και την χώρα. Στην πρόσφατη ιστορία, ως υπουργός οικονομικών στη συγκυβέρνηση του 2012 πέτυχε το μεγαλύτερο «κούρεμα» χρέους στην ιστορία, ύψους 137 δις ευρώ, κυρίως όμως πέτυχε την αναδιάρθρωσή του, αποτρέποντας τη χρεοκοπία της χώρας. Δηλαδή, να το μεταφέρει σε ποσοστό 90% από τις αγορές στα κράτη-μέλη της Ευρωζώνης και τους θεσμικούς μας εταίρους. Στις ευρωεκλογές του 2014 άνοιξε τον διάλογο για την ανασύσταση του κατακερματισμένου χώρου της Κεντροαριστεράς με τη δημιουργία της Ελιάς και το 2015 αυτόβουλα ζήτησε από το συνέδριο του ΠΑΣΟΚ την πρόωρη λήξη της θητείας του με στόχο τη μετεξέλιξη της Παράταξης. Στο πλαίσιο αυτό, της διεύρυνσης του Κινήματος Αλλαγής, τοποθετείται και η απόφαση της Φώφης Γεννηματά, η εισήγηση της οποίας ενόψει των εκλογών εγκρίθηκε ομόφωνα από την κοινοβουλευτική ομάδα και το πολιτικό συμβούλιο. Αναμφίβολα, ο Βαγγέλης Βενιζέλος αποτελεί ένα μεγάλο πολιτικό κεφάλαιο και η Βουλή θα είναι πιο φτωχή χωρίς αυτόν. Ωστόσο, ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι θα συνεχίσει να υπηρετήσει τη Δημοκρατική Παράταξη και την πατρίδα. Ας κρατήσουμε αυτό και ας παλέψουμε με τη μέγιστη δυνατή συσπείρωση ώστε την Κυριακή των εκλογών το Κίνημα Αλλαγής να ανατρέψει τους πολιτικούς συσχετισμούς.
Αν θα έπρεπε να διακρίνετε την κύρια αιτία της μεγάλης ήττας του ΣΥΡΙΖΑ στις Ευρωεκλογές ποια θα επιλέγατε;
Πυρήνας της ήττας του ήταν το αντιμνημονιακό υπόβαθρο πάνω στο οποίο στήριξε την ανέλιξή του στην εξουσία διχάζοντας την κοινωνία και η μετέπειτα δημαγωγία στην οποία βασίστηκε η κυβερνητική πολιτική. Η πραγματικότητα, όμως, αποκάλυψε ότι τα αντιμνημονιακά διλήμματα ήταν ψευδεπίγραφα και το αφήγημα «πρώτη φορά Αριστερά» κάλπικο. Οι ψηφοφόροι του αισθάνθηκαν εξαπατημένοι. Η συγκυβέρνηση με τους ΑΝΕΛ, το αχρείαστο δημοψήφισμα του 2015, τα capital controls, το μνημόνιο Τσίπρα-Βαρουφάκη ύψους πάνω από 100 δις ευρώ με τους απαιτητικούς δημοσιονομικούς στόχους για τα επόμενα 42 χρόνια, οι περικοπές στις συντάξεις και οι αλλαγές στο ασφαλιστικό, η εκχώρηση δημόσιας περιουσίας στο υπερταμείο για 99 χρόνια, τα υπερβολικά πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 3,5% του ΑΕΠ που βασίζονται στην υπερφορολόγηση και σκοτώνουν την ανάπτυξη, αποτελούν ορισμένες από τις πτυχές της ήττας του ΣΥΡΙΖΑ. Εκτιμώ, ωστόσο, ότι η απουσία ουσιαστικού προεκλογικού διαλόγου έπαιξε σημαντικό ρόλο. Πήγαμε σε εκλογές μέσα σε μια οξεία αντιπαράθεση Μητσοτάκη-Τσίπρα που επισκίασε το μεγάλο διακύβευμα των ευρωεκλογών, τον μετασχηματισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν αναδείχθηκαν τα μεγάλα ζητήματα και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρώπη. Είναι ένα έλλειμμα για το οποίο έχουν αποκλειστική ευθύνη η Νέα Δημοκρατία και ο ΣΥΡΙΖΑ και το οποίο θα βρούμε μπροστά μας, διότι οι μεγάλες αποφάσεις για τη χώρα λαμβάνονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Έχετε καταθέσει δύο Επίκαιρες Ερωτήσεις Για την αναγκαιότητα μείωσης του κόστους διοδίων της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου καθώς και για την κάθετη διασύνδεση της Ιονίας Οδού με το Δήμο Αγρινίου. Σε μια περίοδο παρατεταμένης κρίσης θέσατε το θέμα των αναλογικών διοδίων. Υπάρχει κάποια εξέλιξη με τα ζητήματα αυτά;
Πράγματι το θέμα των διοδίων της Γέφυρας Χαρίλαος Τρικούπης συζητήθηκε στη Βουλή δύο φορές με επίκαιρες ερωτήσεις μου. Πιστεύοντας βαθιά ότι η Γέφυρα αποτελεί το σημαντικότερο έργο υποδομής της χώρας και πυλώνα ανάπτυξης για τη Δυτική Ελλάδα, έχω τονίσει ότι δύναται το Ελληνικό Δημόσιο να επαναδιαπραγματευθεί με την κοινοπραξία ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε., καθώς έχουν παρέλθει τα 10 χρόνια λειτουργίας της και η κρίση αποτελεί αντικειμενικό λόγο επαναπροσδιορισμού του αντιτίμου. Άλλωστε η γέφυρα κατασκευάστηκε για να ενώσει τη Δυτική Ελλάδα και όχι για να αποτελεί φραγμό λόγω του υψηλού κόστους του διοδίου της. Προσωπικά, έχω καταβάλει μεγάλη προσπάθεια με επίκαιρες ερωτήσεις μου, να θέσω στην πολιτική ατζέντα του υπουργείου υποδομών και μεταφορών τα μεγάλα προβλήματα του Νομού Αιτωλοακαρνανίας. Όπως την κάθετη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνιο Οδό, με το Πλατυγιάλι και τον άξονα Ε65, τα αναλογικά διόδια της Ιόνιας Οδού και τα αντιπλημμυρικά της έργα, καθώς επίσης και την ανακατασκευή και αποκατάσταση της Παλαιάς Εθνικής οδού, από τον κόμβο Κεφαλόβρυσο έως τον κόμβο Κουβαρά και τη μετατροπή της σε ένα σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο του οποίου το 70% βρίσκεται εντός οικιστικής ζώνης. Είναι απορίας άξιο πως το Αγρίνιο το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της Δυτικής Ελλάδας «ξεχάστηκε» και δεν συνδέθηκε κάθετα με την Ιόνια Οδό. Οι ευθύνες είναι πολλές… Στο κράτος, όμως, υπάρχει συνέχεια. Περιμένουμε από την επόμενη κυβέρνηση να κάνει πράξη τα δίκαια αιτήματά μας.