Δευτερολογία Δημήτρη Κωνσταντόπουλου, Εισηγητή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης στο Νομοσχέδιο για τις Δομές Εκπαίδευσης
“Τα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι επείγοντα , η κοινοβουλευτική διαδικασία όχι”
Κύριε πρόεδρε,
Κύριε υπουργέ,
Τοποθετήθηκα στην πρωτολογία μου καθαρά και με απόλυτη σαφήνεια για τα ζητήματα της αυτοαξιολόγησης, του ΠΔ 152, των απολύσεων, της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής,
Με την ίδια καθαρότητα, σας δηλώνουμε ότι δεν νομιμοποιείται κανείς σε αυτή την αίθουσα να μας ταυτίζει με την αξιωματική αντιπολίτευση.
Το έργο των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ για την παιδεία και την εκπαίδευση είναι καταγεγραμμένο ιστορικά.
Είναι ταυτισμένο με το ανοιχτό δημοκρατικό σχολείο.
Την επιστημονική και επαγγελματική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού.
Την προστασία του Πανεπιστημιακού ασύλου και τη ελεύθερη διακίνηση ιδεών μέσα σε αυτά.
Για τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, η εκπαίδευση είναι δημόσιο αγαθό και οι μαθητές μας είναι η επένδυση στο μέλλον.
Γι’ αυτό και δικαιούνται ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση.
Ανεξάρτητα από οικονομική και κοινωνική προέλευση.
Εμείς στηρίξαμε τη διαφορετικότητα στο σχολείο
στο θρήσκευμα
στο χρώμα
στον τόπο καταγωγής.
Δημιουργήσαμε τα διαπολιτισμικά σχολεία.
Πετύχαμε να ενσωματώσουμε τη διαφορετικότητα των μαθητών μας , με σεβασμό και παιδαγωγική προσέγγιση.
Στηρίξαμε το αυτοδιοίκητο και το αυτοδύναμο της Σχολικής Μονάδας.
Με τη δημοκρατική λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων και των Σχολικών Συμβουλίων.
Με το Σχολικό Σύμβουλο αρωγό και συμπαραστάτη.
Σε καθημερινή βάση και σε κάθε σχολική μονάδα.
Έχουμε καθαρές θέσεις και ακόμα πιο ξεκάθαρες προτάσεις .
Πάντα με προοδευτικό πρόσημο.
Η Δημοκρατική Συμπαράταξη πιστεύει στην ανάγκη του διαλόγου.
Με τη συμμετοχή και την παρουσία μας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων έχουμε θέσει ζητήματα.
Έχουμε υποβάλλει τις προτάσεις μας .
Έχουμε καταθέσει τροπολογίες τις οποίες στις περιπτώσεις που τις αποδεχτήκατε κατά το παρελθόν, έχουν βελτιώσει ουσιαστικά τα Νομοσχέδια.
Να σας θυμίσω τον προηγούμενο νόμο
για τις επιλογές στελεχών
το Ισλαμικό Τέμενος
τη ΣΑΡΙΑ και το διορισμό του Μουφτή
την εκπαίδευση
την εκπαίδευση ελληνοπαίδων εξωτερικού
το νομοσχέδιο για την έρευνα.
Το παρόν σχέδιο νόμου κ. Υπουργέ μας αιφνιδίασε.
Δυστυχώς για τη διαδικασία και την ουσία.
Σας καλώ να δείτε τις τοποθετήσεις των φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών
Όλες στο σύνολό τους επισημαίνουν το επείγον και τις στρεβλώσεις των άρθρων.
Αναπόφευκτα λοιπόν και ευθύς εξαρχής , δηλώσαμε ότι θα καταψηφίσουμε το Νομοσχέδιο εφόσον δεν αποσύρετε τις διατάξεις εκτός διαβούλευσης.
Θέσαμε τις κόκκινες γραμμές, τις οποίες και επαναλαμβάνω.
Κόκκινες γραμμές που αποτελούν για μας κοινή θέση, όπως εκφράστηκε και νωρίτερα από το βήμα από την Πρόεδρό μας κα Φώφη Γεννηματά.
– Κάθετη επιλογή στελεχών λοιπόν,
– Συμβούλια κύρους με τη συμμετοχή ΑΣΕΠ και ΕΚΔΔΑ.
– Δομημένη συνέντευξη
Θετικό που αποδεχθήκατε τη μαγνητοφώνηση.
Κάντε πράξη και την Τράπεζα Θεμάτων.
Προσμέτρηση διδακτικής υπηρεσίας για όλα τα στελέχη επί θητεία και
Μεταβατικότητα στη θητεία την οποία και αποδεχθήκατε.
Ως προς τις τροπολογίες που καταθέσατε, αναφέρω τα εξής :
Για τις ρυθμίσεις για τον καθαρισμό των σχολικών κτιρίων, πρέπει να εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή τους.
Για το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης,
υπάρχει ήδη ανοιχτή διαδικασία επιλογής Γενικού Διευθυντή από τις 18 Ιανουαρίου με σχετική προκήρυξη.
Δε γίνεται να επέμβουμε νομοθετικά και αναδρομικά στη διαδικασία αυτή.
Κυρίες & Κύριοι Συνάδελφοι κλείνω με μια έκκληση προς κάθε κατεύθυνση , αυτή η διαδικασία να είναι η τελευταία με τη διαδικασία του επείγοντος.
Κύριε Υπουργέ , τα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι επείγοντα , η κοινοβουλευτική διαδικασία όμως όχι.
Απαιτεί χρόνο και διαβούλευση!!!!
Κλείνοντας επιτρέψτε μου να ευχηθώ σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές καλή επιτυχία.
Στους εκπαιδευτικούς δύναμη και αντοχή για να ολοκληρώσουν το δύσκολο έργο τους.