Σε πολύ καλό κλίμα παρουσιάστηκε σήμερα στην αίθουσα του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας το πόρισμα της ομάδας εργασίας του ΤΕΕ της νέας χάραξης για τον δρόμο Αγρίνιο Καρπενήσι.
Παρουσία του προέδρου του ΤΕΕ Γιώργου Στασινού και του προέδρου του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας και αντιπεριφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Λίνου Μπλέτσα τονίστηκε ότι η νέα χάραξη της διαδρομής Αγρίνιο – Σταυρός – Ακριδαίικα – Επισκοπή – Νόστιμο – Καρπενήσι, μειώνει την απόσταση κατά 40%, με αύξηση της ασφάλειας και φυσικά την μείωση του κόστους, σε σχέση με την προτεινόμενη μελέτη. Αναφορικά με το κόστος κατασκευής και συντήρησης με βάση την συγκεκριμένη πρόταση εκτιμήθηκε ότι θα είναι χαμηλότερο κατά 35%. Παράλληλα έγινε αναφορά στους λόγους που, κατά τους συντάκτες του πορίσματος, υπαγορεύουν τη νέα χάραξη εκτός παλαιάς οδού με πρόβλεψη για κατασκευή διπλής σήραγγας, περίπου 4 χλμ. γέφυρας μήκους 220 μέτρων.
Κοινά παραδεκτό είναι ότι όσοι παρευρέθηκαν στην σημερινή παρουσίαση αναφέρθηκαν στην υποχρέωση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο συγκεκριμένο έργο αφού πρόκειται να ενώσει δυο σημεία της Ελλάδας.
Στην παρουσίαση έδωσαν το παρόν η βουλευτής Ευρυτανίας Τζίνα Οικονόμου, οι βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας Θανάσης Παπαθανάσης και Μίλτος Ζαμπάρας, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, ο Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου, ο δήμαρχος Καρπενησίου Χρήστος Κακκαβάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Αιτωλοακαρνανίας Νίκος Κατσακιώρης, ο Αντιπεριφερειάρχης Ευρυτανίας Αριστείδης Τασιός, ο δήμαρχος Αγράφων Ανδρέας Γαρδαμπίκης, οι αντιδήμαρχοι κ. Γ. Φαρμάκης, Β. Φωτάκης και Δ. Σκορδόπουλος και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Π. Τσιχριτζής.
Τι προβλέπει η πρόταση
Λόγοι που υπαγορεύουν τη νέα χάραξη, σύμφωνα με το πόρισμα
• Η γεωλογική αστάθεια του εδάφους, στην περιοχή από Αϊ Γιάννης – Λάπατο – Άνω Άγιος Βλάσης – Καραμανέικα, όπου σημειώνονται κατολισθήσεις, με αποτέλεσμα η κατασκευή νέου δρόμου με παρόμοια χάραξη, να οδηγήσει σε υψηλού κόστους έργα στράγγισης και αντιστήριξης προς αποφυγή κατολισθήσεων.
• Με τη νέα προτεινόμενη χάραξη αποφεύγεται πλήθος ιδιοκτησιών, που θα οδηγούσαν σε υπέρογκου κόστους απαλλοτριώσεις.
• Δεν απαιτείται διέλευση μέσα από οικισμούς, με δυσκολίες διαπλάτυνσης της υπάρχουσας διατομής και την κατασκευή των απαραίτητων τεχνικών.
• Δεν απαιτούνται μεγάλα χωματουργικά, λόγω ομαλότερης υψομετρικής διαμόρφωσης.
• Δίνεται η δυνατότητα, με μικρές βελτιώσεις του παλιού δρόμου, να εξυπηρετούνται οι οικισμοί που παρακάμπτονται.
• Θα αποφευχθούν ανακάμπτοντες ελιγμοί στην οριζοντιογραφία.
• Θα κατασκευαστεί νέα προεντεταμένη γέφυρα μήκους 220 μέτρων, εκτιμώμενου κόστους 10.915.000 €, διατομής οδοστρώματος β2σ, σε κάθε περίπτωση επιλογής χάραξης, ανατολικώς της θέσης «Μπαλασταίικα», κατάντη της σημερινής bailey στον Μέγδοβα, η οποία ανεξαρτήτως της επιλογής χάραξης, δεν μπορεί να υποστηρίξει τις ανάγκες του έργου.
• Θα χρησιμοποιηθεί καλής κατάστασης τμήμα του δρόμου Καρπενήσι – Προυσός.
• Θα κατασκευαστεί διπλή σήραγγα, μήκους 4.29 χλμ. με κατηγορία διατομής οδοστρώματος Β2Σ, με τουλάχιστον δύο σήραγγες διαφυγής στις Χ.Θ. 1+000.00 και Χ.Θ. 3+000.00 (σήραγγας) και παρκίδες μήκους τουλάχιστον 25 μέτρων και πλάτους τουλάχιστον μία λωρίδας κυκλοφορίας (3.75 μ.), ανά 500 μέτρα.
Ποιοτικά πλεονεκτήματα
Στην περίπτωση που η πρόταση υιοθετηθεί θα προκύψουν όπως υπογραμμίστηκε στην παρουσίαση, πρόσθετα ποιοτικά πλεονεκτήματα.
Ποια είναι αυτά;
• Η προτεινόμενη χάραξη θα εμφανίσει χαμηλότερη απαίτηση σε τεχνικά έργα σε σχέση με την αρχική μελέτη, λόγω διέλευσης από ομαλότερο ανάγλυφο.
• Λόγω του χαμηλότερου υψομέτρου διέλευσης, της προτεινόμενης χάραξης, θα αποφευχθούν προβλήματα λόγω χιονοπτώσεων και κατολισθήσεων, επομένως αναμένεται και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος λόγω μειωμένων συντηρήσεων.
• Η κατά 40.03% μειωμένη απόσταση ταξιδιού, η κατά 41.02% μείωση του χρόνου ταξιδιού, η κατά 40.8% αύξηση της ασφάλειας και η 40% μείωση κόστους καυσίμου και εκλυόμενων ρύπων, καθώς και το συνολικά χαμηλότερο κατά 35.25% κόστος κατασκευής και συντήρησης, της πρότασης ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας σε σχέση με την προτεινόμενη αρχική μελέτη.
• Σε σύγκριση με το αντίστοιχο έργο κατασκευής του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα, μέσου κόστους 9.3 εκατ. €/χλμ., το προτεινόμενο με την παρούσα έργο, υπολογιζόμενου μέσου κόστους 8.63 εκατ. €/χλμ. εμφανίζεται κατά 7.2% οικονομικότερο.
• Κατά την κατασκευαστική υλοποίηση της πρότασης του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανία θα απαιτηθούν πολύ λιγότερες διακοπές της κυκλοφορίας και παρακάμψεις στην υφιστάμενη οδό, σε σύγκριση με την υλοποίηση της βελτίωσης της υφιστάμενης χάραξης.
Την ομάδα εργασίας του ΤΕΕ (τμήμα Αιτωλοακαρνανίας) απαρτίζουν οι:
Αριστείδης Παπαβασιλείου, Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός
Δημήτρης Τζιώλης, Διπλ. Aγρovόμoς & Toπoγράφoς Μηχανικός
Λάμπρος Ταφίλης, Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός
Νικόλαος Μασίκας, Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός
Φώτιος Δημητρίου, Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός
Συντονισμός της Ομάδας εκ της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας: Κωνσταντίνος Παπαθανασίου, Διπλ. Aγρovόμoς & Toπoγράφoς Μηχανικός
Δείτε εικόνες από την εκδήλωση: